KAMBODJA

Nytt land! Efter en jakla massa timmar pa buss och i bil sa ar vi antligen i Kambodja. Vi ar inte riktigt framme dar vi vill vara an men efter en nattbuss i morrn sa far vi antligen se havet igen. Var tur borjade med tre timmars buss fran Pai till Chiang mai (helvetetsvagen dar Mia blev aksjuk). Sedan 10 h i buss till Bangkok. Vantade dar i tva timmar tidigt pa morgonen och tog sedan en 4 h tur till gransen dar vi fyllde i formular och stod i ko for glatta livet. De 3 sista timmarna spenderades i en taxi med en tutglad kambodjan och en sovande japan. Vi ar slitna och trotta och ar glada over att fa sova i en varsin bekvam sang i natt innan vi an en gang ska ta nattbuss.
Just nu befinner vi oss i staden Siem reap som ar fullsmackat med massa stora hotell och flashiga affarer, i alla fall det jag har sett. Inget stalle dar jag vill hanga men landsbygden innan vi kom fram till stan var vacker. Pengarna har ar helt crazy, jag har for tillfallet 1 339 000 miljoner khmer, sager mig inte alls mycket an sa lange och plus det sa star alla priser har i dollar sa jag har ingen koll, det enda jag vet ar att det ar VALDIGT billigt har, fett.

Jag kan tyvarr inte lagga upp bilder idag heller, det suger for jag har sa mycket fint att visa men jag lovar att jag ska lagga upp massa nar jag finner nagon mer hi-tech dator.

Imorgon ska vi ta en tur till Sihanouk Ville som ligger nere i soder, tillbaka till stranden!!!!

(detta inlagg ar skrivet i gar, idag tar vi nattbussen och i morgon far vi se havet) YES!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej älskade dotter, kul med buss eller?!? Jag är inte speciellt avundsjuk när det gäller bussandet, men för övrigt verkar det vara på topp!! Puss!

2011-03-03 @ 17:56:30
Postat av: mamma

pussar o kramar i massor från mej o Noa. Är magen din bättre?

2011-03-03 @ 22:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0