Midsommar

Blommor i håret, höbalsvagn, sommarsånger, silltårta, öl och glädje. För mig har midsommar alltid varit något att se framemot. I min bygd firas sommaren in med pompa och ståt. Först på hembygdsgården där det dansas, fikas och chillas. Senare under kvällen samlades vi ett gäng familjer och hade brakfest. Det brukade ofta resultera i någon lite för full förälder och utklassníng av barnen när det skulle spelas brännboll. Förra året drog jag och vännerna ut till wännacka city för midsommarfest. Det blev så lyckat, det pratas än idag om den festen och vi ville göra ett försök till, att ha den fetaste festen med de närmaste. Sagt och gjort. På dagen blev det silltårta hemma och sen hembygdsgården. på eftermiddagen åkte vi ut till wännacka med höga förväntningar. Direkt när jag kom dit kände jag, JA! Jag säger bara, den här festen kommer det snackas om i ett år, minst.







Johan & micke, festfixarna går igenom de rätta svaren i den traditionella tipspromenaden. Vann inte, också tradition.




Bodyn, också en vacker tradition

höbalsklättring, TRADITION

cowboyhattar, ja behöver jag skriva tradition?

Flaggorna åkte såklart fram..


..och sparkcykeln


midsommar 2010´s midsommarstång kom fram den också


"små grodorna"


Bra jobbat. Tack!


När man har haft en så bra midsommar kan man inget annat än att se framemot andra festligheter som ligger på lur, ett av dom var såklart arvikafestivalen. Det enda jag egentligen hade bestämt den här sommaren var att jag skulle gå på arvika, årets höjdpunkt. Veckan då arvika blomstrar, veckan då lilla sketna arvika är i rampljuset och leverar den kanske mest gemytliga och härliga festivalerna i sverige. I början av veckan kom det tradigaste beskedet jag fått på länge, arvikafestivalen 2011 kommer inte bli av. Det finns inte tillräckligt sålda biljetter och ledningen fick helt enkelt avlysa festivalen. Under deppiga förhållanden började jag och mina vänner spana på ett event, något måste vi ju göra för att hylla våran favoritfestival och folket som så många år har jobbat med den, Vi gjorde därför ett event på facebook där vi sa åt folket att komma till stora campingplatsen för att ha vår egen lilla festival. Kanske inte det mest vältänkta vi hade gjort men som tur var så var det andra som hade tänkt samma sak och tillslut slog vi i hop tre olika event till ett stort. Så nu blir det festival ändå, kanske lite mindre men inte sämre för det. Vi är en grupp personer som jobbar för att få tillstånd, bidrag och allt annat som behövs för att genomföra den otroligt bra idén. Vi har kommit en bit påväg men behöver hjälp, pengar behövs alltid och detta kommer vara en gratisfestival så jag hoppas verkigen att ni som tänkt komma stödjer detta genom att lägga en liten slant eller två. Det gör du lätt och smidigt på denna sidan:

http://samlain.se/insamling/insamlingar/arvikafestivalen-revival-vi-kommer-anda/


Vårt event finner ni här, kom till campingen den 14-16 juli och hylla arvikafestivalen samt inviga en ny!
http://www.facebook.com/home.php#!/event.php?eid=114784258613685

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0