komplett familj

Studenttider. Det är något visst med den där studenten. I morgon springer min älskade syster Joëlle och vackra Julia ut från friskolans portar. Idag är de nervösa och förväntansfulla, undrar vad som egentligen komma skall. Hur kommer det att kännas? Vad ska jag göra efter att skolan är slut? Själv hade jag ingen aning, jag var nog mest förvirrad vid den tidpunkten när det var min tur att flyga min kos efter tre år på solberga. Jag var inte alls sådär överlycklig och tagen av stunden. Jag kommer ihåg att jag står bredvid Linn och hon känner exakt samma sak, där stod vi, uppklädda till tänderna med rosor runt våra halsar och fattade ingenting. Folk grät och skrek av lycka, jag stod där med halvöppet gap och försökte tvinga på mig ett trovärdigt leende. jag ska inte kalla det överskattat det där med studenten för det ÄR verkligen en speciell känsla men jag var så uppe i så mycket annat just då, att jag inte kunde fokusera på det som hände just där och då. Så kära studenter, njut av dagen, njut av att känna dig fri och låt ingenting annat ta övertaget. Låt ingenting förstöra just din stund i rampljuset. Du är värd pompa och ståt, champagne och vackra lovord. Njut!

I kväll har vi varit hela familjen och det har inte hänt sedan jul tror jag. Åtta personer (christophes flickvän dessie var ockå med) satt till bords när det var dags för middag. Damn vad jag älskar min högljudda och kaosartade familj. Nu vet jag varför jag blivit som jag har blivit, alla vi har format varandra, tillsammans har vi det jäkligt bra, min lilla familj och ja. Jag är en lyckligt lottad människa kan jag konstatera en kväll som denna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0