du vackra sommar

Tomas Ledin har väl aldrig riktigt fått mig på fall, men han har rätt i en sak, sommaren är kort. När solen sticker fram och temperaturmätaren visar över 20 grader åker kakishortsen, flip flopsen och hawaiiskjortan på oss svennar. Vi pressar längs solväggar på lunchraster och vi grillar fläskfilé som om det inte fanns någon morgondag. Sommaren tar slut alldeles för fort men något vi här uppe i norden har lärt oss är att njuta till fullo vareviga sommardag som vi får. Tänk att lite sol kan få en att må så mycket bättre och att vi faktiskt klarar oss resten av året i detta, i bland, otroligt kalla land.
Jag spenderar dessa soldagar nere i vika, badplatsen där jag har hängt i hela mitt liv. Jag solar, badar och njuter av att vi har det så fruktansvärt vackert här ute i skogen. Efter egenlagad middag och en kvällstur med Ylle tog jag cykeln till badberget för att tvätta mig i sjön (countrygirl? yep). Solnedång, och vacker natur omslöt mig när jag simmade i det mörka och friska vattnet. Man behöver inte åka världen runt för att se vackra platser, i bland behöver man bara stanna upp och se vad som finns rätt framför ögonen.


gött









Jag mår, livet är gött och till veckan drar jag till frankrike, woopa!


Kommentarer
Postat av: Linis

gött celange

2011-07-05 @ 21:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0