gött nytt

Och där var 2010 över. Vad hände? När hände det? Tiden har ju sprungit iväg, igen. Varför blir jag ens förvånad över det? Herregud jag är ju trots allt såpass gammal att jag borde förstå att tiden inte kommer gå saktare i framtiden. Summering av 2010 då. Det första jag tänker är väl Norge, kollektiv och feel-good känsla. Jag har haft ett riktigt bra år, jag har unnat mig en resa till USA som jag aldrig kommer glömma och festivalerna har flödat. Jobb har stått högt på schemat och jag känner mig nöjd över att jag snart kommer få möda för besväret, när min längsta resa hitills, närmar sig med stormsteg.
Det nya året firades in med storkalas här i Lena. Vi lagade god middag och drack skumpa som gudar. Vid tolvslaget stod vi uppe i parken på st hans haugen och såg ner över det raketfyllda Oslo. En mäktig känsla må jag lova! Det var raketer från alla håll och med tårfyllda ögon stod jag där med mina fina vänner och njöt av att finnas till.
1 Januari måste vara årets crapigaste dag. Jag spenderade mesta tiden i sängen och har inte stått ordentligt på bene förrän idag. Vi har varit uppe på st hans haugen igen och njöt av den blygsamma eftermiddagssolen i tystnad. I bland ska man bara få må, känna luften fylla lungorna och inte tänka på något. Det har jag behövt en dag som denna. Middag och lords of dogtown avklarad och jag känner mig nöjd över ett härligt jullov.

 




mästerkocken



Förrätt: Ugnsstekt ciabatta med gravad lax, creme fraiche, citron och lite kryddor.


huvudrätt: Kycklingburgare med fetaost och oliver, ugnsstekta grönsaker och sallad.


Lilla stina


gött nytt!



Idag:




Det skulle varit din födelsedag idag min vän. Du finns i mina tankar B.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0