en smak av hemma

Hur hoga ar oddsen? Jag och Lina blev fikasugna och svangde in pa scandinavian bakery som har det mesta i bakvag. Det fanns till och med marabouchoklad dar! 57 000 kip fick man betala for det sa vi fick helt enkelt stoppa vart sug efter svensk choklad. I stallet bestallde vi MJOLK (riktig, osotad mjolk som man inte far tag pa har) och KANELBULLE. Mormorlangtan, hej. Nar vi star i kon hor jag plotsligt svenska, och inte vilken svenska som helst, underbar varmlandska! Jag maste till slut ga fram och fraga vart de ar ifran, slottsbron far jag till svar. Nar jag berattar att jag ar fran Arvika sager han att han har ett sommarhus utanfor arvika. Jag fragar saklart var, han svarar ingersbyn\hogerud!!!! JAG BOR I HOGERUD! Jag forklarar vart jag har mitt hus, han svarar: a du mener da huse som var littet och nu ar utbyggt, ja ja da vet ja vart da a! Haha sjukt, varlden ar sa liten, det marks speciellt nar man reser, folk som man stott pa en gang star plotsligt framfor pa ett helt annat stalle osv. En slang av hemlangtan kandes i all mjolkmustach, brolig varmlandska och lukten av kanel.

Idag har vi lyxat oss och badat i swimmingpool pa lyxhotell. Vi var inte alls sugna pa att strosa i stan sa det fick bli att hanga i solen i stallet, det kanns att det var ett tag sedan man var vid havet, jag saknar det.

Nu tar vi bussen vidare pa nya aventyr, hade!

Kommentarer
Postat av: joëlle

Cooooolt! hur gammal var han? kanske mamma vet vem han är :)) SAKNAR DIG! aa jag blir galen snart. Jag ska dricka mjölk och göra bullar som en gud nu. Det lät väldigt gott. Love<3

2011-04-11 @ 15:57:12
URL: http://capoow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0