sverige är ett vackert land


Men jag har blivit förälskad i NY, det ska erkännas.
Efter en månad i USA är jag nu hemma igen. Jag har inte sovit på 27 timmar och känner mig faktiskt förvånansvärt pigg trots omständigheterna. Det är nog för att jag återigen får träffa de jag har saknat när jag varit borta. Jag har haft det helt underbart, verkligen. Jag ser tillbaka på tiden i San francisco och blir varm i hela kroppen. jag fick träffa mycket nytt fok där och fått komma Britt närmre, det betyder mycket för mig. Raftingen var något av det härligaste jag gjort och det är något jag definitivt kommer göra igen. Outside lands, Santa cruz och San louis Obispo förblir härliga minnen i mitt hjärta. Sista veckan på östkusten har varit extremt rolig. Jag och Julia har bare mått och mått i överflöd. Jersey Shore och och sedan NYC var som grädden på det redan gräddiga moset. Tack till alla som har gjort denna resa till det den varit, Britt, Familjen Riordan (och alla härliga släktingar) och alla de andra som har tagit emot mig med öppna armar. Jag ser redan framemot att komma tillbaka!
Många bilder har det blivit och jag lägger upp en hoper nu från NY så kommer det mer efter hand.



Första kvällen i NY. Vi köpte massa god frukost på favorit mataffären whole food. Underbart utbud av allt fräsht man kan tänkta sig!




fina lägenheten vi fick låna av julia och jahmis uncle. Utsikt över central park. Vakter som öppnade dörren åt en 24/7 och bar ens väskor. Fett.




mitt och Julias rum. 


julia mår


och mår


Första dagen åkte vi till Brooklyn. Här hänger jag med manhattan i ryggen.


Kom inte så mycket närmare än så. Men där är hon i alla fall, the statue of liberty.


strosning. vi hade ingen koll på vart vi var, men mysigt var det i alla fall


Lina och Johanna, den här är bilden är till er. Veckans babe?


lunchtime. Övar på coola poser för att smälta in bland allt coolt folk. Vi blev accpeterade, direkt.


Om man inte vill betala massa pengar för att åka ut till frihetsgudinnan, då blir man en själv i stället.


Ja, jag betalade för detta.


hans muskler. oj oj


ground zero har förvandlats till en byggplats. Nytt torn blir det


Vi gick förbi en soulkonsert någonstans vid broadway. Svängigt!


Middag hemma efter en lååång dag ute på vift.


trots ömma fötter och trötta huvuden, tog jag och Julia oss en sväng till time square. Där var det möe av allt




ny dag nya möjligheter. Greenwich village, bleecker street. Här vill jag bo


och vi fortsätter å bare mår. Brunch var det här


GÖTT


finfina familjen


möe skivor. Fint utbud. (maya och lina, ni skulle GILLA detta)


GODIS


härligt performance, blandat med akrobatik och humor. Jag och julle fick flörten när ena killen gick runt och samlade ihop pengar. När han kom fram till oss sa han "You girls don´t need to pay in cash" Efterföljt av bitande i luften. Detta var ett vanligt fenomen under tiden i NY, vi var magneter. Tyckte vi i alla fall.


En man som spelade underbart vackert.


Bästa sushin jag någonsin ätit


God frukost innan häng i central park






å ho bare mår


Strawberry fields, john lennons minnesplats. plaserat precis vid 72 street där han bodde.




mera mat


sista kvällen mötte vi upp Nina och gick och åt pch drack gott på en italiensk resturang nere i loewr east side
. Ännu ett übercoolt område med massa coola barer och vackra människor.


I väntan på vanen som skulle köra oss till flygplatsen.


Min givna vän som jag delat den sista veckan med. Tusen tack. Kärlek till dig!



Kommentarer
Postat av: julie

vi hade det underbart min älskade vän. fina minnen. fina kort. fina stunder. fina skratt!

2010-09-05 @ 18:27:27
URL: http://waimanawa.blogspot,com
Postat av: miranda

vad fina ni är!!

2010-09-07 @ 09:55:35
URL: http://osv.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0