hund och barnvakt

Denna helg kommer jag vara ensamstående mamma på heltid. Mamma och pappa drar till Bryssel med vänner och härja, jag tar det "lugnt" hemma med systrar, vänner och hund. Ylle, som nu bor i en värdfamilj, är på besök för familjen är bortrest. Det var så härligt att träffa henne, jag har verkligen saknat min fina hund när man är hemma alldeles ensam. Det blir nästan för tyst, för stilla.
Just nu händer det ganska mycket i mitt liv. Eftersom jag ska jobba några månader i Oslo så är det jobbsökning och letning efter lägenhet på schemat. Jag har fått ett vikariejobb på dagis nästa vecka. 12 barn i åldrarna 0-2 år. Jag kommer ha händerna fulla. Nu ringde även chefen på ett ICA, dit jag ska på intervju nästa vecka. Det går bra nu.
Nu blir det att ringa på lägenheter med Stina.
Ha en fin dag allesammans.


I går fyllde pappa år och Bomma hade gjort utsökt kantarellsoppa, baguette och goda ostar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0