gôrskôj i kåarlsta

Härlig helg. Fullt upp hela tiden. Kräftferren var mysig, hela familjen plus Dessie en kväll tillsammans. God mat och härligt häng trots att alla var trötta. I lördags skulle vi ta tåget hem klockan 08.09. Jag märker att mamma inte ligger i sängen på morgonen så jag antar att hon har gått upp och börjat feja och antagligen kommer väcka oss alla snart. Tiden går och det kommer ingen och väcker oss,  det känns lite skumt men jag tänker att hon har koll på läget. När Joëlle tillslut kollar på mobilen säger hon: "klockan är halv nio". Vi väcker mamma och pappa (mamma hade flytt från dubbelsängen där jag och Joëlle även låg) och resten av skaran. Inget alarm har gått och ALLA sju har försovit sig, pärry. Det fanns inte så många andra val än att pappa fick skjutsa hem oss eftersom Joëlle var tvungen att komma till Arvika så fort som möjligt. Stackarn, men jag tror att det hade någon mening med det, annars skulle väl något alarmskrälle ringt.
I går var det mer fest på schemat. Jag spenderade dygnet i Karlstad tillsammans med Malin, Linn kom också och styrde klackarna i taket. Jag gjorde mat åt tomas och malin som blev uppskattad, hemmagjorda pannbiffar med vitlök, timjan och alldeles för mycket salt med klyftpotatis och morötter i ugn, samt en sallad. Vi knäckte våran första öl vid tre och sedan var det party all night long. Kul kväll.






ingen svek hatten under hela kvällen


som sagt.


redo. jordgubbscigg från Egypten var jag ju tvungen att pröva. Smakade inte jordgubb.






Öj, 80-talet ringde och ville ha tillbaka sin jacka. Men snygg ändårå va









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0