"den spanska reven rev en annan rev"

Myz på Hagalund. Vi bare mår och mår här ute i det gröna. Eftersom det inte är några föräldrar här för tillfället så är det lite som en ungdomsgård här hemma. I går var det grillparty på verandan för Nicolas raggarpolare, tébjudning inomhus med Stina, Linn och Klara, kärleksmys på övervåningen (Joëlle och Ludvig) och Noa som styrde runt lite överallt. Det är ruggigt ute och man håller sig helst inne. Trots detta så tog vi på oss regnkläder i högsta hugg och tog en regnpromenad. Jag, Klara, Linn, Mirja, Noa plus två hundar och en barnvagn kånkade fram längs vägen. Alla klarade sig oskadda och vi kom hem blöta men nöjda.
Livet på landet är fridfullt, kravlöst på ett sätt som gör en lugn. Man behöver inte hitta på så mycket, man gör det man känner för. Jag har alltid älskat det och känner ett ännu större behov att ibland få komma ut hit nu när jag inte längre bor här på heltid.



sydvester galoon är på besök


storfamilj



jag fördelade de olika ansvarsområdena

Klara tog sitt jobb som hundförare på största allvar.

Senare blir det middag hos mormor med syskon och kusiner. Jag har det bra. Jag har det fruktansvärt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0