Trives godt med jobben min

Varför har inte jobbat på barnhage hela tiden jag varit i Norge? Det är ett riktigt härligt jobb tycker jag, dena dagen inte den andra lik. Idag var vi ute på tur till botanisk hage och allt har rullat på riktigt bra. Eftersom jag är på en ny avdelning denna veckan så har jag fullt upp med att lära känna barnen och det går faktiskt ritkigt bra, jag går hem hos de flesta små liv. Att få kramar på jobbet, få dansa, leka och få ett barn att le är ju helt fantastiskt. Jag gillar till och med blöjbytena liksom, så förnöjd är jag.
Denna vecka bor jag hos Johánna, min kära vän som jag lärde känna på mitt förra jobb. Det tråkiga är att hon jobbar kvällar och jag dagar å vi kommer antagligen gå om varandra hela veckan, det får bli att hänga i mitt blivande kollektiv med folket där.


fisk är grejen här i norge. Jag fattert, rågött.


I detta rum bor jag i denna vecka



Hai!


Känner mig glad i kroppen, det känns bra att vara här. Jag vet att jag kan åka iväg och resa när jag vill så det är en stor frihet. Jag kommer stanna i Norge tills jag känner att det är dags att vidga mina vyer. Det är ingen stress, man får ta en sak i taget och jag tror och hoppas att jag kommer komma i underfund med vad jag vill plugga när jag sett mig lite runt i världen. Allt har sin tid. Nu är min tid för att bare må och leva livet, för det är väl vad allt går ut på i slutändan ändå?

Kommentarer
Postat av: P

Helt rätt gumman!! Det är bara att ta för sig utav vad livet erbjuder, gôtt!!

2010-10-26 @ 19:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0