måndagstrött

Det är ansträngande att jobba med 3-6 åringar. Ständiga konflikter som ska lösas och barn som är (seriöst) överallt! jag jobbar på och gillar läget och tycker ändå att det är kul att gå på jobbet så jag ska inte klaga.
Eftersom alla här i kollektivet var så trötta och sega så tvingade vi oss ut på en måndagsöl så vi inte bara degar framför tv:n. Lost är ju en serie som vi plöjer genom till punkt och pricka så det har blivit ett antal timmar här i soffan (där jag i skrivande stund såklart sitter). Efter ett par timmar på café sör och prat om bra barnprogram är vi åter tillbaka i mitt favoritkollektiv där jag gärna skulle bott om det fanns plats.
Livet känns bra förutom att vi måste leta boende, i början var det kul men nu när det börjar bli kris är det bara jobbigt. MEN det löser sig alltid, det måste ju det helt enkelt.

Mârten var kul, det barkade, precis som det ska göra och jag är glad att jag bara var ute en dag. Många skratt fick jag där trasiga kryckor och stoppskyltar var inblandade.


Hai!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0