Utkast: Maj 29, 2010

Vaknade ensam i lägenheten. Eftersom linn och klara sov över hos m&m så fick jag spendera natten på loftet ensam. Solen sken så härligt och himlen var så blå att jag inte kunde förmå mig själv att ligga kvar i sängen längre än till tio även fast huvudet var lite tungt efter ölhäng med thomas på jobbet & co.

Två äggmackor och en kexchoklad senare så hade jag packat min väska med filt, en bok och I-poden. Jag tänkte få lite sol på mig i någon park innan det är dags för jobb klockan två. När jag kom ut från lägenheten fick jag syn på de mörkgråa molnen som tornade sig upp bakom hustaken. Jag var fast belsuten att ändå gå och sätta mig, även om det bara skulle bli för en stund. Jag hann tyvärr inte fram till parken innan regent stod som spö i backen och jag tog mig en tur på grünerlökka i stället och gick i alla fina små butiker som finns där.

Jag har varit otroligt sugen på chips de sista dagarna. Jag tänkte i dag att jag skulle hänga på norskarnas sundhysteri och pröva ett nyttigare alternativ. Så jag köpte Snack a Jacks, ett ris och majssnacks med ostsmak. Tänk riskakor med dubbelt så mycket luft i och en liten liten antydan till ostsmak i typ en sekund innan allt smälter ihop i munnen. Fail. Om man är sugen på chips så ät chips, det säger jag bara. Det är ju inte det att jag droppar dessa "snacks", i stället sitter jag och har ätit upp nästan allt, i hopp om att nästa blir godare. Det har inte blivit det hittils och den sista lär ju inte vara bättre den heller. Tropicana antioxid och snack a jacks gör mig kanske till en sundare människa men tillfredsställd är jag då inte, på långa vägar.


Snart ska jag i väg och jobba extra på ett annat ICA. Det är varetelling som gäller i sex timmar framöver. Jag får betalt för tolv, värt. Hoppas på en härlig lördagkväll med fina vänner


Den här gamle skabbräven kanske? Närrå


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lång dag, mycket jobb.

Jag ville ha Serbien men fick Tyskland. Helt ok men inte riktigt nöjd.


Milan milan min Milan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0