I <3 kollektiv

Det är fortsatt häng i kollektivet, och jag älskar det. Agnes, Linn och Lina sitter här tillsammans och kollar på norska hollywoodfruar, käkar smash (bästa godiset ever) och pratar tatueringar. Inom sinom kommer ett flertal av oss ha bläck insprutat någonstans på kroppen. Fett.
Jag har funderat på hur det kommer bli att inte längre bo i kollektiv. Jag har alltid varit en människa som tycker om att vara bland folk men som också behöver egen tid. Jag trivdes verkligen att bo själv när jag hade egen lägenhet och det är väldigt skönt att ha sitt eget. Här har man inte rum för något eget, över huvudtaget. Vi delar säng, garederob, skafferi, kylskåp. Vi låser aldrig dörren när vi går på toaletten och det är titt som tätt kö i köket när alla vill göra sin egen mat. Man vänjer sig så sjukt snabbt vid att bo såhär och jag kommer nog sakna det mer än vad jag kan ana nu. Att automatiskt ha vänner runt omkring sig hela tiden är en fantastisk tillgång. Direkt när man känner sig nere, har en klump i magen eller bara känner för att prata så finns det alltid någon där som är villig att lyssna. Det är underbart, speciellt för mig som kanske hellre drar mig undan och blir osocial när jag inte känner mig på topp. Att bo kollektivt är något som jag verkligen kan rekommendera alla. Man lär sig sjukt mycket om sig själv och även om andra.
Jag och Linn har fem helger kvar här innan vi flyttar hem till Arvika över sommaren, det är ingenting.

Kollektivet lorten/näcken, damn vad jag kommer sakna dig din gamle skabbräv.



Måste visa mina nya fina headphones. Ett riktigt kap, we-utförsäljning så jag fick dom för 250 pix i stället för 800-900. Dessa är ett resultat av ett samarbete mellan bloomingdales och wesc, jag har dock inte bloomingdalesloggan på mina. Bra fräne!


Kommentarer
Postat av: joëlle

Ska bli roligt att du kommer hem igen tycker jag söstra mi! :)

2010-05-10 @ 23:29:51
URL: http://capow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0