resfeber

Jag är lycklig, pirrig, orolig och stel. Det är möe nu. I morgon åker jag hem till Arvika. Skönt att få komma hem och fixa innan det bär av mot sydligare bredder. Om fyra dagar kommer jag vara iförd bikini, chilla i en solstol med en bra bok och solbrillorna på huvudet. Jag kommer smutta på en avsvalkande drink, bränna mig på min glåmiga vinterhud och jag kommer njuta. Njuta som fan. Klarar jag flygresan klarar jag allt, lite så känner jag. Det kommer bli en intressant tid i luften tillsammans med Linn som inte har ett  så lugnade intryck som jag kanske behöver. Jag är livrädd för att flyga, jag är rädd för att få ångest och slås av panik, jag är rädd för att spy, jag är rädd för att dö. Linn är kanske inte lika livrädd som mig men hon är en jävel på att ställa tusen frågor i stil med; Varför låter motorn så konstigt? Sitter inte vingen lite löst? Varför har inte jag någon flytväst under min stol? Inte speciellt lugnande för ett nervvrak som jag. MEN vi kommer nog skratta åt varandra, åt situationen när jag sitter likblek i ansiktet och en hopbiten min och Linn som oroligt tittar runt efter eventuella brister på planet. Det här blir KUL! (mindre kul att när jag i skrivande stund får hjärtklappning och handsvett av bara tanken på att sitta i ett trångt plan 10 000 meter över den betryggande marken).
I dag har det varit en strålande dag ute och jag har njutit av solen på operahuset tillsammans med Klara och Linn. Efter lite välbehövlig shopping (solbrillor) avnjöt jag en blaskig varma koppen och packade lite.
Eftersom vårt internet inte funkat så har jag inte skrivit något om helgen tillsammans med Malin. Jag kan lite kort sammanfatta det som en väldigt mysig helg tillsammans med min kära kusin, det gör vi om till våren när man kan sitta i parker och dricka öl.
På söndag fyller jag 20 år. FETT. På söndag reser jag till Teneriffa med min älskade Linn. FETT.
Ge mig styrka inför flygresan, det behöver jag.

Kommentarer
Postat av: miranda

Men celine, drick en massa alkohol innan så går det bra!!! Hahaha jag ska flyga på måndag och nu blev jag skitnervös:(

2010-03-03 @ 21:09:06
URL: http://miranda.bubbleroom.se
Postat av: Pappsen

Med tanke på det som har hänt på marken den senaste tiden, så är det ganska tryggt i luften. Dessutom mycket säkrare än andra transportmedel.

Här finns det några tips för flygrädda http://www.lfv.se/sv/LFV/Resenar/Forum-for-flygradda/Flygrad-for-flygradd/

Ångest är inte farligt, även om det känns så, det går alltid över och det vet du!! Dessutom har du Linn med dig, det finns inget bättre botemedel mot ångest än skratt. det går nämligen inte att ha ångest och skratta samtidigt.

Njut utav stunden, det är du värd!



Puss

2010-03-04 @ 00:08:47
Postat av: Anonym

céline, en resa flygresa till teneriffa är fan ingenting. tänk på mig när du sitter där. tänk på mig som befinner mig på jordens ände i ett land där en tsunami kan uppstå. där jordbävningar är vardagsmat. att flyga är mysigt. att känna sig fri som en fågel och att faktiskt inte var fast på marken för en stund! NJUT!

2010-03-04 @ 11:50:03
URL: http://juliariordan.blogspot,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0