äta sova jobba

Denna veckan har det inte hänt mycket på någon front. Jag går upp på morgonen, äter, går till jobbet, jobbar, äter, jobbar lite till, går hem, sover, äter och går sedan och lägger mig. Jag känner inte för att göra något annat heller. I bland är det skönt att BARE VARE, ingen stress och inga krav utan bara ren och skär återhämtning från resan och förkylningen som spökar i mig.
Jag blir så lätt lycklig och tacksam. Förr så letade jag efter lycka, jag hade så stora förväntningar på saker och ting och glömde bort att uppskatta, jag blev i stället besviken alltför ofta på livet. Just nu är jag upprymd i kroppen över ljuset som kommit upp hit i norr och jag är längtansfull över flera saker. Det blir inte bättre än såhär, låter kanske tradigt men livet kommer inte bli mer fancy än vad man gör det till. Jag tänker inte vänta på the perfect life, jag lever ju i det just nu. Det är de små stunderna, de få sekunderna av lycka som gör livet till vad det är.
Dagens ljuspunkt var min middag som jag avnjöt efter en välbehövlig tupplur. Det blev hederlig husmanskost, kokad potatis, hemmagjorda köttbullar stekta och kryddade med massor av grädde, timjan, salt och peppar. Sist men inte minst hällde jag på grädde i stekpannan och fick till en superb gräddsås. Det var bara mormors hemmagjorda lingonsylt som fattades så skulle det vara en klar tia. Jag fick nöja mig med morötter till men det blev lika gott ändå.
Nu chill framför tv:n med en nästintill döende Klara (illamående= mycket åmingar och konstiga miner för att riktigt visa sin smärta) innan jag kryper upp på loftet och förhoppningsvis somnar gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0