sommaridyll

Det är ändå väldigt skönt att vara hemma. Jag ska vara inte jobba på väldigt väldigt länge och det känns ju helt otroligt bra. Midsommar var en saga i sig, bästa festen på länge. Hela dagen var ett enda långt lyckorus tillsammans med familj och senare vänner. Midsommardagen likaså. Jag solar och badar nere i vika precis så som jag alltid spenderar mina somrar. Jag har passsat lillasyster i dag och tillsammans tog vi vårat pick och pack ner till stranden redan på förmiddagen och har haft en heldag i sol och sjö. Linn, Maya och Fredik kom även dit och tillsammans gick vi hem för att äta gott och umågs. Hemma är där kärlesk finns och här finns det i överflöd. Jag är och kommer alltid vara en familjemänniska och trivs med många runt omkring mig. Alldeles nyss kom mamma, pappa och Christophe hem efter tur till Eskilstuna (dit mamma och pappa ska flytta i höst, stannar i ett år!) och jag blir glad i hela kroppen när hela familjen är samlad. Noa har varit helt underbar i dag, inga tårar förrän jag la henne och det var för att hon slog i huvudet. Då kröp hon bara närmre mig och la sin hand på mitt bröst, jag somnade som en stock.
På onsdag drar jag till Borlänge óch festar loss till bra musik, vänner och en hel drös andra människor som är där av samma anledning, to live large. Fett är det bästa ordet att bruka till sådana tillfällen.
I morrn blir det cykeltur tillsammans med Joëlle till stan för att inhandla nödvädiga saker för festival och fika med vännerna. Solen lyser och jag kan inget annat än att vara lycklig en kväll som denna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0