jag flyttar hem nästa vecka

Jag flyttar hem nästa vecka. Det måste upprepas inom mig för att jag faktiskt ska fatta. Jag kommer inte längre dela säng (läs loft med 15 år gamla madrasser) med en vän. Jag kommer inte ha skafferi i en stor plastlåda. Jag kommer inte dela garderob med FYRA andra tjejer. Jag kommer inte sitta i vardagsrummet,trängas och prata om allt varje kväll med sköna sambos. Jag kommer inte göra mina behov med öppen dörr samtidigt som en duschar, den andre borstar tänderna och den tredje gör sällskap för att inte känna sig ensam ute i vårt enda allrum. Jag trodde inte att jag skulle sakna detta livet så mycket, jag menar vi har ju bott ganska provisoriskt ändå. Men ju närmre hemresa man kommer desto mer känns det. Oj vad jag har lärt mig mycket av det här. Detta är ett minne för livet, det är ju detta jag kommer berätta för mina barnbarn när de vill höra om mormors galna ungdom. Fantastiskt roligt, jobbigt och underbart har det bannemej varit.

Veckan har sprungit iväg som vanligt. Jag har chillat på jobbet, dansat på klubb tirsdag, hängt i slottsparken, ätit sushi två gånger, varit ute på bygdöy, brottats med mange, dängt mange, umgåtts med Johanna, storstädat lägenheten tillsammans med resten av gänget. En ganska produktiv vecka trots allt. Jag ser framemot min sista helg här, jag ska göra det jag verkligen känner för och jag är öppen för de flesta förslag, tolka mig inte fel (eller så gör du det). 


Jag kommer umgås mycket med mina systrar i sommar och det känns fett!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0