hagalund

Jag sitter ensam i en säng, i ett eget rum. Mamma har gjort i ordnig ett litet, alldeles eget space här hemma på hagalund. Jag kommer sova själv i natt. Jag kommer inte höra smackningar och hostningar från Hägglund, inga slag i sidan av Carlstedt som vill ha mer space och inga snarkningar från Järnesund. Jag borde ju verkligen inte klaga, och det gör jag inte heller, men det känns nästan lite ensamt. Det är alltid lika skönt att komma hem till landet där luften luktar sommar och tystnaden lugnar ner mig. Jag älskar att komma hem till föräldrar, syskon och husdjur som ger mig värmande kramar och pussar. Jag är så fylld av kärlek just nu, en helt otrolig känsla. Varför känner jag mig lite ensam? Eller kanske inte direkt ensam men det är det närmaste ordet för att beskriva min känsla just nu. Det är alltid jobbigt med nya saker, alltid jobbigt att säga hejdå till epoker i livet. Men jag är egentligen väldigt lycklig, för jag är idag mer medveten än någonsin att jag hr precis de personen i mitt liv som jag behöver för att må bra.
I morrn är det midsommar och det gläder mig att få ta en morgonpromenad med syster och plocka blommor till en krans. Äta silltårta med mor och farföräldar, träffa släkt och bekanta på hembygdsgården med små grodorna spelandes av lokala begåvningar. Dansa natten lång och dricka öl med vänner. Är inte livet fantastiskt så säg?

Björn Ståbi – Gärdebylåten



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0