hurtbulle

Jag kan ändå överraska mig själv i bland. Strax efter att jag skrivit mitt föregående inlägg, gick jag ner till köket, tappade upp en stor skål med chips och satte mig vid tv:n. Lite för att känna att jag kunde slappa och ha det gött, skita i min resfeber och all annan "grönning". Ingen bra idé, överhuvudtaget. Jag blev i stället ännu mer rastlös och fick ett sånt där ryck som man inte får alltför ofta. Jag drog på mig springkläder, joggingskorna på och drog med Ylle ut på en joggingtur i den fuktiga men friska luften. Det var skymning och man kunde se molnen skingra sig, några rådjur tittade på mig från en äng och jag fick då och då ge Ylle pepptalk för att hon skulle palla springa med i mitt tempo. Den bästa medicinen för orolig själ är (i alla fall för mig) att antingen spela musik eller röra mig fysiskt, det funkar verkligen, varje gång! Så efter en joggingtur och ett styrkepass kan jag nu varva ner med datorn i knäet och musik i bakgrunden och faktiskt gå och lägga mig någorlunda i tid. Pärry.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0