ventilera mera

Det måste vara nyttigt för både kropp och själ att rensa sina tankar och funderingar. Konstant går man runt och tänker, man funderar på något, är orolig för något annat och stör sig på det tredje. Tillslut skvalpar bägaren över på ett eller annat sätt, ofta i negativt som ett tjafs eller kanske en ångestattack. Det är därför så himla viktigt att få prata ut. Säga det man faktiskt gått och stört sig på att hon sa si eller så den där gången eller berätta sina jobbiga och ohälsosamma tankar för någon som verkligen lyssnar. Jag, Klara och Linn ventilerade tillsammans i går. Det ena förde oss vidare till det andra och det var helt otroligt skönt att få dela med sig av det man alltid annars bär själv. Jag känner mig lättare och ser saker på ett annat sätt i dag, mer positivt, mer sunt. Det är faktiskt helt otroligt att jag bor tillsammans med vänner. Vi pratade om det i går. Vi har det helt sjukt bra. Man har alltid någon att prata med, man behöver inte vara själv när man känner sig ensam, man hittar på saker i stället för att bara ligga hemma och dryga. Man får den sociala biten utan att behöva anstränga sig, och för en tjej som jag (som kan tycka det är lite mäckigt att träffa folk efter skola eller jobb) är det fantastiskt lättvindigt. Många komplimanger och kärleksförklaringar till de som har en plats i mitt hjärta blir det, men har man de bästa runt omkring sig så har man och de har dom rätt att få veta <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0