personalfest

Smaka på ordet personalfest. Det klingar inte skönt i munnen, av flera olika anledningar. Det är på personalfesten som folk gör bort sig så att måndagen efter blir den värsta de varit med om. Det år då någon blir supen under bordet och missar hela kalaset. Chefen ger kärleksförklaringar till några, avslöjar sitt inre hat till andra. Personalfester brukar barka, på både gott och ont.

I kväll har jag och Johanna ordnat en fest för alla som jobbar på ICA (jag tänker inte nämna den ovanstående benämningen, det klingar ju inget fint). Våran chef har fått ett nytt erbjudande så han ska sluta på våran butik och därför tänkte vi ha en liten avskedsfest. Vi kommer bjuda på fördrink, ett hav av kakor och andra bakverk, sedan snacks. Vi ska vara hemma i Johannas lägenhet, det kommer bli trångt och roligt hoppas jag på.
En summering av kvällen kommer i morrn, jag hoppas på smaskigt skvaller som jag kan dela med mig till min trogna läsare.


Partytjej #1



Partytjej #2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0