min favoritdag

Söndag kära söndag. Jag blev väckt av ett telefonsamtal i dag igen, denna gången var det min kära pappa som ringde. Han har varit i Hamar och spelat hela helgen och hade lite tid över att träffa mig innan det var dags att ta flyget till Frankfurt. Jag mötte upp honom på stationen och tillsammans promenerade vi till grünerlökka för att bruncha. Vi åt linssoppa med lammkött och nybakat bröd och sedan american pancakes med rörda blåbär och lönnsirap. Till kaffet och téet blev det en liten croissant också. Helt underbart gott. Om du bor i Oslo och är sugen på en delikt frukost/lunch så gå på food story på thorvald meyers gate. Efter en mysig matstund så tog vi en tur förbi mina två jobb och sedan ner till tågstationen igen. Jag blev så glad av att få se min pappa även fast det inte var långa stunden.
Jag blev lycklig i hela kroppen och fick styrka inför nästkommande vecka. Det känns lite speciellt att få visa sin far runt på ett ställe han inte har någon koll på. Pappa brukar ju vara den som alltid har kollen (även fast han inte har det) och de få gångerna jag vet mer känns det rätt gött faktiskt. Min pappa är ändå bäst trots allt.
Jag saknar min familj. Christophe, Nicolas, Joëlle, Noa, Mamma och Pappa. Min stora vackra flock där jag är den gaggiga och mammiga systern. Alla har vi våran plats och alla är vi olika men vi fungerar otroligt bra tillsammans. Ganska otroligt att sju personer kan gå i hop så bra som vi faktiskt gör.
Efter lite skön träning och fisksoppa är jag redo för att ta kväl med en film och popcorn.
Dagens visdomsord som jag fick av pappa förut: Det är enbart två saker du kan göra något åt, dig själv och nu.



Kommentarer
Postat av: P

P som i puss, puss, puss

2010-01-18 @ 22:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0