Kos i oslo

Maya Fredrik och Olle kom på besök. Det har varit en helmysig helg tillsammans med vänner. På fredagkväll skulle Maya ankomma till Oslos tågstation och efter ett samtal från Felicia fick jag veta att även Fredrik och Olle var med på tåget, en härlig överraskelse. Det har blivit fika och lite stros på grünerlökka, middag med favoriten club sandwich på Tullins och chill i lägenheten med choklad och chips. Jag har jobbat både lördag och söndag på SATS och är därför helt slut nu, jag skulle behöva en sovmorgon. Nästa helg bliiir.
Nu har jag ätit lite mat för att få tillbaka energi. Det blev en traditionell husmanskost när den är som bäst. Köttbullar och spaghetti som jag pimpat upp med en fräsch sallad, sweet-chili sås blandat med créme fraiche och stekt lök. Enkelt, snabbt och gott som fan. Jag känner mig redan lite piggare och hoppas på att kanske till och med orka gå och träna en stund senare. Men det är bara om jag orkar.
Nu har tiden börjat rinna i väg så där oroande fort igen. Man hinner inte tröttna på att jobba förrän det är helg igen och allt bara rullar på. Jag har en resa att se framemot och även hemfärd till Arvika om några veckor och det är skönt att tiden går snabbt fram till dess men jag hoppas på, att när de stunderna väl kommit, så kan man stanna upp en liten stund så att man hinner njuta.
Här kommer en liten summering av vecka 3 så att jag kommer i håg vad som händer i dessa tider där veckor känns som dagar.
Veckans goda: Club sandwich off course.
Veckans härliga: Salsa och träning tillsammans med Klara.
Veckans gärning: Skurning och dammsugning av golv här hemma.
Veckans mysiga: Söta bebisar på SATS som ler mot en när man håller dem i famnen.
Veckans måste: Choklad och té.
Veckans humör: Trött men förväntansfull
Veckans fynd: Mina fräna skor (som jag får skavsår av)
Veckans musik: These eyes- the guess who

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0