förköla

Halsen är tjock och mina öron knastrar när jag tuggar, huvudet värker. Men jag är inte bitter för det. Jag har ju faktiskt hållit mig ifrån förkylning hela vintern så att det kommer nu efter en helg fullt med snoriga ungar är ju inte så konstigt. I dag har jag varit på SATS igen och jobbat. Jag fick en fin komplimang av en förälder som gjorde mig glad och alla barn var gosiga så det gick som smort. Jag känner mig dock väldigt trött i kroppen. Det har varit mycket jobb på sistone nu och jag skulle göra mycket för en sovmorgon. Bara fyra råtidiga, kalla, mörka och jävliga mornar kvar.
Klara Hägglund är en fantastisk människa på alla sätt och vis. Hon har känslor som ingen annan och de strålar från henne med ett sådant ljus så man nästan blir bländad. I går såg vi på sex and the cityfilmen (perfekt söndagsfilm för fyra kärlekskranka tjejer). En film som kanske inte berör på djupet direkt, Klara började gråta fem gånger. I dag hade Klara tappat bort sin plånbok än en gång. Jag letade här hemma, hon på jobbet utan framgång. När Klara väl kommer hem är hon helt fördärvad. Tårarna rinner och hon slänger av sig allt vad ytterkläder är. Hoppet om att plånboken är hemma är nästan borta men trots detta så kollar hon lite snabbt bakom gitarren, under en polotröja. Simsalabim så har Klara funnit sin kära plånka, hennes fördärvda gråt förvandlas till glädjetårar. För att sansa sig så sätter hon sig i fönstret, tänder en cigg och röker så att lungorna blir svarta och huvudet blir lite tyngre, lite lugnare. Hon börjar gråta igen när hon ser att någon vinner ett pris på Guldbaggegalan och hulkar samtidigt ur sig: Jag tror jag har pms. Jag säger bara NÄHÄ? och älskar henne av hela mitt hjärta

Kommentarer
Postat av: jullan

helt underbart! saknaden kommer upp för varje gång jag läser din blogg!

2010-01-25 @ 23:37:50
Postat av: prutt

snygg ä ho också

2010-01-25 @ 23:47:10
Postat av: Petra

Hahah det där är verkligen Klara :)

gråter 5 ggr under sex and the city-filmen,

jag som tycker att jag gråter för mycket :O

:) hon är go

2010-01-26 @ 22:43:16
URL: http://oppositeday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0