it takes a fool to remain sane

Nostalgitripp med the Ark var en höjdare. Jag kommer i håg att jag stod ensam på mitt rum och sjöng duett "med" Ola Salo i 12-13 års åldern. Jag och Linn såg på en dokumentär förut med Ola och blev nog båda två lite kära. Jag blev lite mobbad för att jag gillade The Ark. Att gå på Klässbols skola och lyssna på killar med latexdräkter och fjäderboar var inte helt ok. I början av min och Linns vänskap så vet jag att bandet the ark kom på tal när gänget var samlat. Jag kände att jag var tvungen att berätta för någon att jag faktiskt varit ett stort fan så jag böjde mig fram mot Linn och viskade lite försiktigt "jag gillar fanimej dom, lyssnade alltid på dom förr". Linn spricker upp och utbrister: Jag med! Och sedan dess är vi vänner för livet.
Denna låten, mitt gamla tonårsrum, Ola Salo bredvid mig och luftgittaren i handen när solot kommer. Härlig känsla.
http://www.youtube.com/watch?v=0hAEc4k8f40
Denna helgen jobbar jag på SATS både lördag och söndag. Det känns helt ok förutom att det skulle vara skönt att ha lite sovmorgon, jag har inte alltför många sådana. Livet känns härligt, jag har träningsvärk efter ett fett pass och känner mig gött trött i kroppen, Klara och Linn sitter nära mig och vi har bara myst framför OS (Anna Haag, silver!), precis en sådan fredagkväll som jag kände för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0