Ensam i oslo en helg

Solen har skinit på mig i dag. Konstigt egentligen hur mycket lite solstrålar kan göra för humöret. Jag vaknade 12.40 och det första jag såg var klarblå himmel, redan då visste jag att det skulle bli en fin dag. Det har blivit underbart god frukost tillsammans med Johan på godt bröd. Efter en god macka blev det grovdôpp till kaffet och sen en solskenspromenad. Johan gick hem till sig och jag fortsatte min färd. Jag ville ta vara på solskenet, samla på mig ny energi i form av strålarna, den klara luften och vackra vyer att samla i mitt minne. Jag gick upp på fästningen vid akers brygge, blickade ut mot oslofjorden och såg färjan sakta puttra i väg in i det vita solskenet. Lycka kan uppnås, det behöver inte alls vara så komplicerat, tvärtom. Det är bara att släppa tankarna, göra det man känner för och ta in det som finns rätt framför en. Inget framtvingat eller jäktat, bara ren njutning när den är som bäst.
Denna helgen har gått otroligt snabbt, jag har inte hunnit känna mig ensam utan bara tyckt att det varit skönt att få ha lägenheten för mig själv. Jag har ätit tacos, somnat i soffan framför film, shoppat (igen, jag vet), ätit boller (också igen), gått härlig promenad och varit på raggarparty tillsammans med Felicia.
Raggarpartyt var en höjdare. Jag hade blivit bjuden på fest hos hanna och linda som bor tio minuter utanför oslo med t-bana. Jag och Felicia bestämde oss för att åka ut. Det blev inte så långvarigt eftersom alla skulle åka in till centrum och gå på kareokebar. Det blev aldrig någon kareokebar på grund av alltför berusade personer, dock inte jag. Att umgås med personer/gäng som man annars inte hänger med är alltid lika kul. Det kändes som att jag var i Arvika i går. Dialekten breddes på och jag kände inte några som helst problem med att passa in. Arvikatjej 1: "Jag dratt i backen förut och har så jäääävla ont i armfan nu. Jag gick jämt utanför huset med handväska i ene hanna och spriten i andre och bare föll så jäääääävla hårt, jääävla dret vöttö".
Arvikatjej 2: "Jä ä blönd jä vet, jä ä dretdömm i hövve ok?" Bra härliga personer ändå.
Jag som hade bestämt för att gå och träna, märkte nyss att sats stänger om mindre än en timme. Satan, jag som har spring i benen. Jag skulle tvätta i dag också, det har inte heller blivit av. Jag har bare levt live jä. Rätt gött ändå.
Jag saknar min Noa helt fruktansvärt nu. Jag vill att hon ska sitta i mitt knä och högläsa ur en bok på sitt egna språk. Jag vill att hon ska springa emot mig och slänga mig in i mina öppna armar och ge mig en Noa-puss. Till helgen får jag träffa henne och resten av min underbara älskade familj. Jag längtar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi längtar vi med

2010-02-07 @ 21:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0