brännskador och glatt humör

Linn har fått kokande vatten i ansiktet. Eftersom någon klant har släppt ut alldeles för mycket klor i vattnet här i Oslo så har man blivit rekommenderad att koka sitt drickvatten först. Jag har varit cooool och struntat i det och druckit kranvatten för glatta livet. Linn däremot tänkte vara en bra människa och koka sitt drickvatten. Detta resulterade i en sprutande vattenflaska fylld med kokande vatten rakt i ansiktet på stackars Linn. Besök på akuten där hon fick gå in som första prio in i akutstua (jag kan verkligen se framför mig Linn med handdukar lindade om anisktet, röd av gråt och brännskador och Klara tätt efter göra peacetecknet när de får gå före alla i kön) och bli omhändertagen av sjukpersonal som nästan kvävde henne med nedkylda handdukar. Linn hade tur och har klarat sig undan bra efter omständigheterna och ligger nerbäddad i soffan bredvid mig med vaselin på sitt svullna ansikte, en kopp kamomillté på ett behörigt avstånd och en choklad nära till hands. Om ca 20 minuter blir det OS för fulla muggar och vi är pepp. Om jag inte bott med Linn hade jag inte alls varit lika insnöad men nu är det som det är och jag tycker att det är fett att se alla idrottsmänniskor kämpa för sitt liv, se deras drömmar bli sanna när de glider över mållinjen. Detta blir en mysig kväll med min skadade men vackra vän ( tänk att hon är fin trots ALL den vaselin hon har kletat överallt, skönhet lyser i genom) och min andra härliga Klara som känner sig lättad över att trots allt vara normal.

Kommentarer
Postat av: gissa

älskar dig

2010-02-19 @ 01:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0