GOD JUL I STUGAN

Äntligen Jul! Det är helt otroligt vad jag har blivit pepp på jul de senaste åren. Julklappshysterin har lagt sig, jag blir nöjd bara jag får min årliga tidning i julstrumpan på morgonen, hela familjen är samlad i ett pyntat Hagalund och det är råkallt ute. Precis så som en fin jul ska vara.
I morgon börjar dagen med julfrukost här hemma. Mormor och morfar och Bomma kommer över och tillsammans blir det julskinka och julgröt. Sedan repar jag Mirja och Joëlle inför kyrkspelningen (kl 22.00 i högeruds kyrka). Vid tretiden går vi upp till bomma för julklappsöppning, middag och häng i soffan med glögg. Spelning och sedan äta rester hemma hos oss med ett glas rött. Min julafton, ganska planerad men ändå avslappnad och framför allt, lång!
Idag har de sista klapparna slagits in, vi har pyntat granen till något prideliknande, glittrig sak och julsångerna har gått varma.
Jag önskar er alla en riktigt god jul, en slapp, härlig, chill jul då man känner att livet lever med dig, inte mot dig. Då du njuter av att vara med din familj, trots att det kanske blir gräl, någon i familjen blir överstressad och julskinkan blir bränd. Julen må vara otroligt överskattad men om man lär sig att finna sin egen mening med att fira den så är det sjukt värt. Jag har funnit min mening, kärlek, gemenskap,mat, glögg och musik.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0