att leva i kollektiv

Det fetaste och bästa som finns är att bo många under samma tak. Antagligen har det med att jag kommer från en stor familj och är van vid mycket folk att göra. Jag har alltid tyckt att det varit skönt att få vara ensam, men efter ett år i kollektivet lorten/näcken trivs jag bäst när man är många. Jag har alltid någon att prata med, mysa med, skratta med och äta med. Vi gör varje stund till det bästa, som idag när vi storstädade hela lägenheten och och efter det lagade middag. Det blev linssoppa och hemmagjort vitlöksbröd, morotsstavar, broccoli, chips och dipp. Vi har legat allihop i vardagsrummet och kollat på tv, pratat om sådant som vi haft på våra hjärtan och bara känt hur fantastiskt det är att leva. Jag tror att min mamma och pappa skulle bli varma i hjärtegropen om de såg hur bra jag faktiskt har det.

Dagens fundering har varit det här med bekräftelse. Jag har hamnat i något stadie i livet som jag inte vet om jag ska säga bu eller bä till. Om man inte tänker på vad andra tycker om vad man gör och säger är ju livet ganska lätt, men så fungerar det inte. Jag har allt jag behöver egentligen men det är kanske någonting i mig som säger: GE MIG EN MAN, eller något i den stilen. Jag letar inte efter the love of my life, om jag sa vara ärlig så har jag kanske gett upp hoppet lite om äkta kärlek. Det är fantastikt att få uppleva kärlek men det kan också göra så fruktansvärt ont och det är nog det som skrämmer mig mest. Det räcker inte att få höra bra saker om själv, snarare tvärtom. När du väl börjat mata fågeln med bröd vill den bara ha mer. Jag äter bröd som en gud för tillfället. Men klaga ska jag inte, det är mina tankar om vad folk ska tycka och mina egna handlingar som skapar oro i kroppen så jag har bara mig själv att skylla och det kan jag leva med.








Johanna var på julbord med sitt jobb igår, resultat: One mans show i vardagsrummet på efterfesten.



våra skor


välbehövlig middag och kalenderöppning. Vi har alla köpt paket som vi drar ur en säck varje dag. Som lilla julafton fast typ hela december, bra grejer.

God andra advent från K Lena

Kommentarer
Postat av: Stina

din blogg är underbar vännen! längtar tills du slutar :)

2010-12-06 @ 08:51:27
Postat av: Stina

jobbet alltså, inte blogga.

2010-12-06 @ 08:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0