Storfrämmat

Ican kommer om två timmar. Vi ska prata chilla och bara umgås eftersom jag inte fick möjlighet att träffa henne när jag var hemma i helgen. Jag och Erica, som hon egentligen heter, har känt varandra sedan förskolan. Jag kommer i håg första gången jag pratade med henne. Vi stod ute på skolgården i klässbol och jag tyckte att hon hade så fint långt hår. Jag gick fram till henne, tog tag i hennes hår och frågade efter hennes namn. Jag kom i håg att jag ville bli vän med henne men jag kunde aldrig komma i håg hennes namn. Jag vet inte hur lång tid jag frågade efter hennes namn varje gång vi träffades. Hon var blyg, jag var glömsk och sedan dess ha vi alltid varit nära vänner. Vi blir som två gaggiga 40 plusare när vi är tillsammans. Vi pratar om kärlek, barn (!), rykten och massa annat trams över en flaska (eller snarare box) vin och gärna en chipspåse. Jag vet ingen annan som jag haft så långa telefonsamtal med än henne. Ican och Cilla fo evva. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0