nyfiken i en strut

Jag är sjukt nyfiken, och i bland kan det få konsekvenser. Jag snokar gärna för att få reda på saker, jag har dumboöron och lyssnar alltid efter saftigt skvaller och jag frågar gärna folk "påiga" frågor för att få reda på sanningen. Det är bara sån jag är och det går inte ändra på MEN det finns gränser för vad man får göra och inte. Jag gör i bland en sak som jag vet är fel, andra säger det till mig och jag tycker precis likadant, men jag kan inte låta bli. Jag ångrar mig alltid efter att jag fått läsa orden som inte är till för mina ögon. 
I dag när jag gjorde den där dumma-saken-som-jag-inte-borde-göra, läste jag en sak som gjorde så ont. Det var inget hemskt, inget taskigt men det var ett slag under bältet. 
Ny blogg, ny hårfärg, ny hemstad, jag har ju alla förutsättningar i världen för att bryta upp och gå vidare men det är något som håller mig kvar. Något drar mig i nackskinnet och gör min vandring i livet lite besvärligare än vad det egentligen hade behövt vara. Det är jag själv som håller mig kvar, jag och ingen annan. Ibland är man sin egen fiende och jag har lärt mig att vara vän med fienden. 
Jag kommer inte kunna vara din mittpunkt, din sol eller ditt universum för all framtid. Det vill jag inte heller egentligen men när man är van att stå i rampljuset med allt ljus riktat på sig och sedan får stå i bakgrunden och vara körtjej, då känner man lite "jaha.." Fatter ni grejen? 
Vad gillar ni min nya blogg förresten? Designen är inte färdig, de ska upp andra bilder men jag har inte haft tillgång till kamerasladd så det kommer senare. Det är min duktiga syster som hjälpt mig, tack! 

Kommentarer
Postat av: Elin.

Celine. I did the same.

Jag gör det.. fan va fel det är när man kan lösenord och skit till ett förlutet.

BLÄ. och skäms på en som gör sådär. Rotar och rotar och som ändå slutar i att man har ännu mer ont och ännu större klump i magen!

Jag vet inte vad som krävs för att man ska bara sluta.

Jäkla svårt det där.. tror.. "En ny människa i ens liv" är svaret på den frågan.! <3

2009-11-15 @ 20:14:48
URL: http://elinomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0