not at work

Jag kanske skulle kunnat gå och jobba. Jag menar, så sjuk är jag ju inte. Men min kropp är helt slut. Den vill bara ligga i soffan och kolla på film och få i sig massa té och kanske en liten chokladbit. Min kropp vill bli ompysslad och den vill sova ut. Därför bestämde jag mig för att sjukanmäla mig i dag och bara vara hemma och kose mig. Jag gick till legevakten förut och kollade läget. Jag drack ju ganska mycket vatten i måndags, onormalt mycket vatten. Jag har funderat lite på att det kan ha med sköldkörteln att göra hur jag mår eftersom jag har haft många symptom men så är nog inte fallet. Jag är väl bara höstsjuk. Man känner sig lite nere, trött och huvudvärk för att man inte fått se solen på alldeles för länge, törstig för att kroppen behöver rensas, ont i kroppen och frusen för att man legat alldeles för mycket de senaste dagarna. Allt kan ju faktiskt förklaras. Man behöver nog ta ledigt i bland och bara rå om sig själv, i förebyggande syfte menar jag. I stället för att köra 100 % tills man stupar och ligger där med 40 graders feber och inte kan ta sig ur sängen på en vecka, så kan man ta en dag någon gång när kroppen säger i från. Nu låter jag som världens glidare som är hemma fort jag känner mig minsta trött. Så är dock inte fallet, för om det vore så hade det inte blivit många timmar på jobbet för min del. 
Klockan börjar bli mycket och jag har inte hunnit göra något än. Det tog sin lilla tid hos doktorn och sen har jag faktiskt städat. Jag kan inte riktigt slappna av och njuta när det råder kaos runt om mig. Jag hoppas mina sambos blir glada. Jag har bestämt mig för att få vara lite sjuk i dag men jag ska ha en god inställning till morgondagen så kommer jag nog känna mig både piggare och gladare. En liten paus från vardagshetsen, stanna upp och faktiskt få känna efter, tycka lite synd om sig själv. Det kan väl inte skada? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0