new moon

Jag har introducerat Linn till Twilight. Jag kommer i håg hur jag var efter första gången jag sett filmen. Jag var besatt av Robert Pattinson. Jag googlade på honom, jag tänkte på honom och jag drömde mig bort tillsammans med honom. Jag var skitlöjlig. Linn är en person som inte tycker om dravell (bra värmländskt ord). Hon hatar alla program på mtv och är inte lättflörtad när det gäller filmer där 14-åringar svimmar på biopremiären. Efter att vi sett första filmen så har hon fastnat. Hon har fastnat precis lika mycket som jag, hon har också blivit skitlöjlig. Hon pratar om Edward, hon säger saker i stil med: Jag vill också ha en vampyr! För att sedan suckandes lunka i väg. Hon sitter med öronproppar framför datorn och spolar fram till scenerna där Edward och Bella blir närgångna, när han säger så fina saker till henne och när han räddar hennes liv. Jag tycker att det är fruktansvärt roligt att en så svårflörtad tjej som Linn också har fallit för Edwards charm. För det är ju inte Twilight i sig som är så himla magisk, det är ju Robert Pattinson som är så fruktansvärt het. 
I går var jag uttråkad eftersom jag bara legat i soffan hela kvällen så jag kom på den briljanta idén att jag och Linn skulle se den nya Twilghtfilmen, new moon. Det var helt galet. Första scenen när man får syn på Edward så börjar alla tjejer i hela biografen småfnittra. Jag vänder mig om och får se hundratals fåniga leenden och fnittriga fejs. I en annan scen där man får se Jacob Black (som har blivit sjukt uppumpad sen förra filmen) hörs ett stön från en tjej  varpå hela biosalongen börjar skratta. En mysig måndagskväll blev det i alla fall, ännu bättre att vi såg bion gratis. Linn hade biobiljetter som gått ut men eftersom hon är den största glidaren jag vet så lyckades hon charma gubben i kassan så att han glömde bort att kolla datumet på dom. Gött. 
Köm å ta mä 

Kommentarer
Postat av: Frida

Var ni på New Moon på Colusseum i måndags? För det där med fnittrande och stönande tjejer när Edward och Jacob syndes var det när vi var där också! :)

2009-11-26 @ 20:52:36
URL: http://karlin.blogg.se/
Postat av: Jullebulle

Jag sitter här i sängen och fnissar för mig själv och tycker det är askul att Linn Carlstedt av alla människor har blivit Twilight tönt. Haha jag kan se henne hängandes efter datorn med hennes nöjda leende och bara tjöte om Edward dagarna långa. Bra jobbat Céline!

2009-11-28 @ 00:46:30
URL: http://juliariordan.blogspot,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0