hjärta

Jag fryser. Påklädd som aldrig förr och en filt över mig, trots det så känner jag mig som en isbit. Men i mitt hjärta brinner det av värme och kärlek. Ett mail som gjorde min dag. Man behöver i bland påminna i de mest självklara förhållandena att man saknar, uppskattar och älskar varandra. Som att säga till sin förälder att man älskar dom, som att krama sin sambo som man träffar jämt men inte säger vettigare saker än: DISKA! Som att säga till en vän på andra sidan jordklotet att man saknar den. Sådant som vi egentligen vet, ända in i hjärtegropen. Ändå är det viktigt att man faktiskt får höra och även säga det. En liten bekräftelse, ett litet vedträ till brasan för att elden ska växa och hållas vid liv. 
Ge och få komplimanger, kärleksförklaringar och värmande ord läker det mesta. Så gör någon glad genom ett litet sms, ett samtal, en klapp på axeln eller varför inte en puss.
 

Kommentarer
Postat av: Jullebulle

Jag är glad att jag gjorde dig varm inombords och även mig själv, det är himla skönt att skicka iväg hälsningar som man verkligen menar. För ni vet ju fan inte att jag går runt och saknar er om jag inte säger det. Jag fick tårar i ögonen nu hihi

2009-11-24 @ 05:20:19
URL: http://juliariordan.blogspot,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0