ta vara på juletiden

Det är lika irriterande varje gång. Nu hade jag nästan skrivit färdigt ett inlägg och så råkar jag komma åt någon knapp så att sidan uppdateras och meddelandet, som ännu inte är sparat, försvinner. CRAP. Jaja jag ska försöka ha kvar lite tålamod och skapa ett nytt. 
Trött i kroppen men pigg i sinnet, så är min status för tllfället. Jag känner mig uttorkad än en gång och sitter därför och bäljer i mig vatten, än en gång. Det måste ha ett samband med att vätskebalansen inte är helt återställd sedan helgen som jag ännu en måndag sitter och känner mig som ett russin. 
Jag har mycket att se fram emot och det gör allt mycket lättare. Jag och Linn bokade biljetter till Göteborg i går. Vi är där 11-13 dec. Det kommer bli julmarknad på Liseberg som ännu inte upplevts, fest, hälsa på bror, äta middag med mamma och pappa som också är i staden, julshoppa och förhoppningsvis massor av fikastunder mellan alltihopa. Det kommer  blir fett. 
Alla boende i kollektivet näcken/lorten ska åka till IKEA någon dag och köpa massa julpynt. Vi ska pimpa våran lägenhet till det yttersta. Vi har ju redan börjat med adventsljusstake och julstjärna i fönstret och dessutom bytt ut vanliga lampor mot gröna i våran takkrona. Där i ska det även hängas röda julgranskulor. Takkronan förvandlas därmed till en julgran! Det fattas glitter kring fönster och dörrkarm och en julduk måste också inhandlas. Det här kommer bli den juligaste julen på länge tror jag. Eftersom man inte kommer vara hemma mer än runt jul så kände vi för att verkligen mysa till det här. Varje advent ska firas med pompa och ståt och det känns hur mysigt som helst. I går var det första advent och den blev verkligen sådär mysig som man vill att den ska vara. Vi kan bara tacka Linns gulliga föräldrar för glögg, lussekatter och pepparkakor.
Jag har alltid velat mysa till det på advent men det har liksom aldrig hunnits med till den grad jag velat. Man har alltid haft mycket i skolan, konserter och annat som ska hinnas med innan jul. När man nu bor här tillsammans sina vänner är det lättare att samlas och hitta på saker då vi faktiskt inte har andra måsten än jobbet. Det är otroligt skönt att leva som jag gör för tillfället. I en storstad där allt är lättillgängligt och med människor som jag trivs otroligt bra med. Det blir fler myskvällar än vanligt, fler långpratarkvällar där tjejsnacket flödar och fler besök på bio (har blivit av en favorit). Helt enkelt mer av det som man annars inte har tid med, eller kanske inte tar sig tid till. 
familjen Carlstedt 

Kommentarer
Postat av: Eliiin.

Celine!

kan du inte ta kort på hela lägenheten och visa? :D jag är nyfiken, hihi. Nu behöver du åtminstone inte oroa dig över att tillåtelsen att ladda upp kort ska minska, hihi.

Åtminstone vill jag se erat julpimp när det är klart!

2009-12-01 @ 00:58:07
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: Jullebulle

åh jag blir varmr i kroppen efter att ha läst om er oschlo brudar och advent. längtar till alla maximala myskvällar vi kommer ha när jag kommer hem. <3

2009-12-01 @ 00:59:53
URL: http://juliariordan.blogspot,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0