Tiden går så fort..

..Det är så man får tänka nu när man bara vill hem. Jag var så arg på mitt jobb idag att jag gick runt och tänkte på vad jag skulle lägga till i mitt CV, vad jag skulle säga till chefen när jag sa upp mig och vad jag skulle söka för jobb. Det är inget fel på mitt jobb egentligen, jag trivs bra. Det är bara denna lilla detalj att man ska gå upp i ottan. I bland går det bra och jag tänker inte så mycket på det men en dag som denna när sovrummet är så kallt så att det är is på insidan fönstret, täcket vilar tungt på min uppvärmda kropp och Linn ligger sovandes bredvid med halvöppen mun och ser så nöjd ut att hon får sova längre att jag vill slå henne. En sådan morgon tar det emot (Linn blev dock väckt 06.15 och fick snällt pallra sig i väg till jobbet tre timmar tidigare än bestämt, livet är hårt).
I morgon är det i morgon tills jag får sätta mig på det proppfulla, halvsunkiga och skumpiga SJ-tåget hem till Arvika. Jag hoppas och tror att det kommer bli helt fantastiskt.
Nu har jag suttit och kollat på bilder på Klaras dator från sommaren. Jag har svårt att tänka mig att vi faktiskt var här när det fortfarande gick att gå med shorts ute. Tiden har runnit i väg på ett sätt som gör det svårt att minnas att vi faktiskt varit här i dryga fyra månader. Snart är sommaren här och snart åker jag hem till Sverige igen så jag ska verkligen ta vara på den här tiden och njuta av den. Jag ska fylla dagarna med liv och inte tvärtom som ett ordspråk säger.

I går hade jag den mysigaste 4:e adventen man kan ha. Jag och Klara styrde allmänt på SATS. Vi hade 19 barn i blandade åldrar som vi skulle hålla i styr. Det rådde kaos en stund men jag tyckte vi klarade det galant. En rolig syn var när Klara kommer in, bärandes på en 5-årig unge som vägrar följa med henne in efter ett toalettbesök. Man kan se Klaras ilska i ögonen när hon kämpar för att få in den lealösa flickan över tröskeln. Samtidigt får jag syn på en bebis som kryper i snabb takt ut från miniSATS. Jag undrar vad alla föräldrar ute i gymmet tänkte när de fick se detta utifrån. Jag vill inte veta.
I det kalla och klara vädret lunkade vi hemåt (först en snabbis förbi en julmarknad där vi köpte nygräddad våffla). Jag Linn Lina och Klara gick tillsammans till Karl Johan för att åka skridskor på isbanan som finns där nu under vintern. Till musik åkte vi runt som små isprinsessor och drack varm choklad. Det var otroligt mysigt och verkligen något vi ska göra igen. Vi blev hungriga och gick till Tullins och åt god mat innan det var dags för julklappsbyte och glöggdrickning i lägenheten. Jag fick ett drinking game av Lina, hon tyckte att det var som klippt och skuret för mig... ? Aner ikke vad hon menar med det men glad blev jag. När jag tänker tillbaka på gårdagen så kändes den så perfekt. Det var vi fyra som hade det så otroligt mysigt tillsammans. Min lilla nya familj. Jag älskar er.

Vi behöver varandra, vi behöver folk som lyssnar, som säger till och som bryr sig. Annars klarar vi oss inte.



Linn en sommarkväll i Oslo


klara och lina

Två vackra flickor i en nyinlfyttad lägenhet


Njuter av sommarvärme (om ni var i lägenheten nu och kände kylan skulle ni tycka synd om oss)


Kommentarer
Postat av: Ola

Jag gillar initiativrika unga kvinnor som gör saker de mår bra av. Det skall man alltid göra, även om det inte alltid är kul. Att du slutar stycket som du gör känns komplett.



En i allt viktig helg för många Oslobor. Tack för senast.

2009-12-21 @ 23:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0