segt

I dag skulle jag kötta! Jag tänkte köra på stort och springa långt och länge på löpbandet i dag, men kroppen ville inte det samma som hjärnan. Det tog emot sjukt mycket och till slut fick jag ge upp. Det fick bli en rejäl portion med rotmos, falukorv och broccoli i stället. Husmanskost som får mig att tänka på mamma. Hon kan göra det bästa moset. Lina ligger hemma i spysjukan och då märker jag vissa drag som jag ärvt från min kära mor. Jag vill rå om henne precis så som mamma gör när jag är sjuk. Mamma är den som håller bort mitt hår när jag spyr, den som byter nya lakan och lägger en extra filt över mig. Hon gör i ordning precis det jag är sugen på att äta och hon finns där så som en mamma ska finnas där för sitt barn. MAMMI! 
Så nu är luktar det än en gång sjukt och desinfektionsmedel i lorten/näcken. Om jag har tur klarar jag mig igen (sist var det influensa som gick crazy). Jag är ju faktiskt en veteran när det gäller det här med spysjuka så jag vet hur den ska tas. Spy, sov och ät det du är sugen på, i SMÅ tuggor. Skriv upp det i era anteckningar folk!
I morrn är det fredag! Veckan har gått otroligt snabbt och det är inte förrän i morse jag kände att det borde vara helg. Perfekt lång tid med fem arbetsdagar. När man börjar tröttna på jobb så är det plötsligt helg. Gött å leve.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0