oslo i snö och sol

Kylan är förlåten. Den uppskattas till och med nu när marken är vit och solens strålar speglar sig i snökristallerna så att hela staden återigen känns ljus och hoppfull. Jag känner att det är vinter, riktig vinter. När kände jag senast så här? En vintrig vinter är inte längre en självklarhet och om man ska ha riktig tur om man får en vit jul.
Jag är förväntansfull inför jul. Jag har längtar verkligen efter det mer än jag brukar. Nu är det inte bara själva högtiden som man ser fram emot utan också att man ska få komma hem till familjen, till Arvika. Få träffa alla som man saknar. Det kommer bli fett!
Jag och Linn ska se lite på Julens hjältar innan det åter är dags för att lägga sig på loftet. Dagarna är otroligt korta och jag hinner inte piggna till innan det är dags för att gå och lägga sig igen. Tiden här i Oslo kommer gå otroligt snabbt så det gäller att njuta så länge det varar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0