nyårsblåsa

Vad ska man ha på sig på nyår? Jag har väl aldrig riktigt satsat på nyårskläder, man tar det man har, eventuellt pimpar upp det med ett par nya skor eller något billigt krafs från mellandagsrean, men en ny festblåsa har jag aldrig köpt för ett speciellt tillfälle bara sådär. I dag gjorde jag ett försök. Jag gick till oslo city för att kolla efter något passande att ha när 2009 blir 2010. Det slutade med att jag köpte ett linne som jag redan har fast i en annan färg och en vässare till min ögonbrynspenna.  Ögonbryna kommer i alla fall vara snygga på torsdag. Mina förväntningar på nyår är inte så höga. Det kan bero på att jag inte har någon aning om vad som sker. Det blir antagligen middag med familjen och sedan hänga med vänner men ingen ha fixat något så det blir vad det blir. Styr upp något, någon!

Våran lägenhet är otroligt kall. Alltså det är inte nådigt att sitta still för länge som jag har gjort nu. Mina händer är verkligen iskalla och jag fryser trots dubbla sockor+tofflor, två tröjor, mössa och en överhettad dator i knäet. Vårat enda element är inte till så stor hjälp och golvvärmen inne på badrummet funkar inte i dag (den lever sitt egna liv), det är ett hårt liv jag lever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0