Mellandagar

Dessa mellandagar har aldrig känts så mellandagiga som nu. Jag känner att jag har åkt tillbaka till Oslo bara för att jobba, få det överstökat för att sedan åka tillbaka, åka hem igen. Dagarna mellan det som jag längtat efter. Jul tillsammans med familj, nyår tillsammans med vänner.
Julen i år blev precis så avslappnad och härlig som jag ville att den skulle bli. Familjen var tillsammans hela julafton och jag fick träffa mormor och morfar och Bomma som jag inte träffat sedan Oktober. Snöbollskrig med van Baalens var en höjdare, ingen började gråta vilket var konstigt eftersom en lek med familjen alltid slutar i att någon gråter. Vi börjar kanske bli vuxna nu. Julmiddag hos Bomma och julklappsutdelning med pappa som tomte för första gången kommer heller inte glömmas bort. Noa blev blyg och klängde sig fast vid Joëlle medan mamma skrattade så hon grät. En flopp kan tyckas men ett bra försök av pappsen som gjorde allt för att hålla god min. Allt för lilla Noa. Sjungningen i kyrkan gick så otroligt mycket bättre än vad vi väntat. Vi hann inte repa alls mycket och det gjorde att vi var tvugna att koncentrera oss till max hela tiden vilket gav ett gott resultat.
Både juldagen och annandagen blev det utgång, Ritz. Båda dagarna lyckade, jag fick träffa mycket folk man inte sett på länge. Arvika har trots allt den charmen att man kan gå ut och veta att man kommer träffa någon man kommer bli glad av att se. Jag var lite rädd för att jag skulle stöta på personer som jag inte alls har någon lust att träfffa. Sådana personer som väcker gamla tråkigheter till liv. Det gjorde jag inte och det är jag väldigt glad för. Kanske en bra idé att skita i tiki trots allt.

I dag hade jag tänkt göra en massa saker efter att jag slutat men jag känner hur tröttheten tar över och öppnar chipspåsen som jag har med mig hemifrån i stället. God fortsättning.




Bomma har importerat  Nosans outfit direkt från USA.


julfrukost i ett juligt och varmt hem


En vacker mamma


Mamma viker sig av skratt, Noa håller hårt om Joëlle, pappa försöker hålla min


förfest hos Robine


Maya styr


Ett kallt Arvika. Påväg till Ritz


Sminkning som gick överstyr


Äta rester


Kommentarer
Postat av: julle

fin du är min älskling! och vad Noa har blivit stor! saknar dig och din familj!

2009-12-29 @ 11:47:26
URL: http://juliarordan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0