lite bättre

I bland behöver man bara få gråta. Många bäckar små bildar stor å. Vi går runt och irriterar oss på små saker, blir ledsen för en annan och undrar på det tredje. Inte konstigt att man mår rava i bland. Jag har festat rätt mycket den senaste tiden och nu säger min känsliga lilla mage i från. Jag känner mig lätt uppgiven och undrar varför jag får ont i magen igen och varför ångesten smyger sig på titt som tätt. Jag blir så ledsen för att min kropp inte mår bra när jag egentligen känner mig ganska glad och nöjd med tillvaron. Det är många små faktorer som gör att min kropp säger i från och det behövs inte mycket för att det ska bli bättre. Det första är att ha en bra inställning, jag blir gärna väldigt ledsen när jag får "stress & orossymptom" som jag har haft tidigare och tänker att det är världens grej, när det kanske inte är alls mycket som är "fel". Det kanske är för lite sömn, sol och tid för mig själv som fattas. Att festa varje helg kanske funkar för vissa men jag är lite för vek för det. En lugn helg då och då när man får tillåta sig själv att ha det lite, ja nästan tråkigt, kan nog vara bra. Att bo så tätt som man gör är också påfrestande trots att det inte är något jag direkt tänker på. Jag är en sådan person som tycker om att vara ensam, jag behöver vara ensam ibland. Här är man aldrig ensam, på både gott och ont.
Sedan är jag ju en riktig familjemänniska. Jag saknar mina vackra, kärleksfulla och fina familjemedlemmar. Jag är van att träffa dom med inte alltför långt mellanrum och nu känner jag att det ska bli väldigt skönt att få krama om storebror, mamma, pappa och Noa i helgen när jag åker till Göteborg. De ska också dit för att julshoppa så då hinner vi träffas och äta lite mat tillsammans. Jag längtar.
Dagens låt: I am the Walrus- The beatles
Dagens höjdpunkt: Prata i telefon med Joëlle
Dagens leende: Att lyssna på när Linn sjunger i duschen Det känns nästan lite förbjudet att lyssna, jag vet ju själv när jag står där, man tänker inte att någon hör en liksom.
Dagens värmande: Få en kram av en vän när man är ledsen
Dagens göra: Se på alla de julkalendrar vi följer (Julens hjältar, Jul i kapernaum, Mysteriet på greveholm, you name it).
Dagens måste: Gå och lägga mig i tid och sova ordentligt.
Dagens gottigott: Croissant, apelsin och té samtidigt som dagens göra.
.PUSS.

Kommentarer
Postat av: P

Så sant, så sant! Det är bara att inse fakta. När man väl pressat sig till onödigt mycket stress och oro, visar kroppen snabbt och obarmhärtigt att det är dags att coola ner sig.

Ett bra tankesätt när märker att nåt är på gång är SOAL, alltså

Stopp

Observera

Acceptera

Låt gå



http://www.sinnet.nu/halsa/sjalvhjalp/mindfulness



Puss på dig älskade Celine, syns snart!!

2009-12-08 @ 20:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0