Helg i Göteborg

En härlig helg! Jag har hunnit med mycket under min vistelse i Göteborg tillsammans med Linn. Jag har så gott som alla julklappar färdiga nu och det känns väldigt skönt.
På fredagen blev det partaj. Vi träffade Micke och Johan som vi inte sett på länge och satt hos Peter och tjötade innan det var dags att dra vidare. Jag var partypooper och blev trött och illamående så jag ringde till mamma och pappa för att få tag på en sovplats. De hade ett hotellrum med två 90 cm sängar. Det resulterade i att mamma och pappa fick trängas i en medan jag fick en helt för mig själv. Snacka om att förstöra ensamtid för mammsi och pappsi. Jag tror ändå att de tyckte det var lite mysigt trots allt. Det blev god hotellrukost innan det var dags för monstershopping. Det började otroligt trögt men efter en god lunch med familjen tog jag mig i kragen och körde järnet. Nu fattas det bara en julklapp. När inte kroppen längre orkade gå runt och speja efter saker att shoppa så gick jag Linn och Clara hem till Claras brorsa och lagade god tacos. Jag var mycket bestämd under dagen att det inte skulle bli någon alkohol och festande för mig eftersom min mage krånglar ännu en gång men trots det så blev det partaj igen. Vi gick till ett ställe och drack vin och sedan vidare till stars and bars som var en tabbe. Skyhög musik och inga folk. Klockan blev mycket och eftersom jag inte fixat mig någon sovplats även denna natt så blev det till att ringa och väcka min käre storebror för att sedan ta spårvagnen ut till honom.
Söndag bestod av strosning och lunch på Haga och sedan Jul på Liseberg. Vi köpte glögg och hemmagjorda fudge som Linn så länge pratat om och njöt av julstämningen. Nöjda trötta och belåtna klev jag och Linn på bussen som skulle ta oss hem till Oslo på kvällen.
Göteborg är en stad som jag någon gång ska bo i, jag trivs som fisken i (feskekôrka) vattnet och tycker att det är sådan mysig och fin stad.
Det blev inte mycket shopping till mig men jag fann i alla fall ett par skor som ser ut så här. Förjävliga att gå i en hel kväll men snygga är dom.
Jag fann också ett par till på Haga som var helt sjukt snygga. Jag har inte funnit någon bild på dom än men det kommer. Eftersom jag redan köpt ett par skor var jag lite tveksam till att köpa ett par till men de var ju så snygga och väldigt prisvärda för att vara äkta skinn (799 pix) så jag slog till. Jag gick fram till kassan för att betala, stod och småpratade lite med kassörskan om hus snygga skorna var och så släpptes bomben: Det blir 2 799 kr. Om ni någon gång blivit dumpade så vet ni hur det känns. Kniven i bröstet när jag insåg att jag missat den lilla, men ack så viktiga 2:an och fattade att jag inte skulle kunna köpa dom. Men jag är glad ändå. Det materiella går att ersätta, ge mig två kilo choklad och en kärleksfilm så kommer jag kanske snabbare över det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0