ett upplyst oslo i det allt det mörka

Jag vet inte om det är allt julpynt i staden, den ilande kylan eller att jag har julkänslor i kroppen. I vilket fall så mår jag i alla fall väldigt bra. Jag känner mig glad i kroppen, jobbångesten är borta och jag ser fram emot vad varje dag har att erbjuda. 
Jag uppskattar småsaker på ett annat sätt nu när jag kommit in i staden Oslo. Det kan räcka med att se en fin byggnad, finna en gömd gränd eller äta något som jag inte ätit förut för att jag ska bli helt upprymd och sugen på att se mer, upptäcka mer. Det finns alltid saker att utforska, platser som väntar på att bli hittade och lycka som väntar på att få blomma ut i sin fulla skönhet. Jag tror på livet och vad det har att erbjuda. Jag vet att det kommer solsken efter regnet och att det finns både upp- och nergångar. Jag följer livets gång, det finns ju inte så mycket mer att göra, det är liksom ingen idé att streta emot och försöka ändra på något som inte går att göra något åt. Följ det, gilla läget och fastna inte. Det får bli kvällens motto. 
Nu, dagens avsnitt av Jul i kapernaum och sedan en god natts sömn som väntar, om inte fullmånen håller mig vaken förstås. 

Kommentarer
Postat av: sis

jag saknar dig

2009-12-02 @ 23:38:18
URL: http://capow.blogg.se/
Postat av: J

svar; En som tror att han är bäst. Haha!

Jag ringer nästa vecka, det är rava mycket nu och jag är lite stressad över konserten som är på söndag.

PUSS

2009-12-03 @ 19:41:20
URL: http://capow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0